fbpx
Rahsia Cantik & Sihat Dengan Kulit Kayu Manis

Rahsia Cantik & Sihat Dengan Kulit Kayu Manis

Assalamualaikum WBT, mungkin ramai belum sedar akan kebaikan atau khasiat Kulit Kayu Manis, Harini jom sama2 tambah ilmu kita dgn belajar tentang kebaikan kulit kayu manis ni. sem0ga bermanfaat utk semua 🙂

  • Mengecutkan Jerawat Dan Pudarkan Parut

Kulit kayu manis boleh juga digunakan untuk merawat kulit muka anda iaitu dengan menggunakannya sebagai masker muka. Selain bertindak sebagai pemudar parut, kulit kayu manis juga bertindak untuk mengecutkan jerawat yang tumbuh di muka dan badan.

  • Melembabkan Kulit Wajah Dan Mengurangkan Garis Halus

Campuran minyak kayu manis dan minyak zaitun mampu mengurangkan garis halus pada wajah kerana ia melembapkan kulit, seterusnya membuatkan kulit lebih lembut dan kurang berkedut terutamanya di bahagian hujung mata. Ia juga dapat menggantikan pelembab bibir.

Cara Membuat Masker Kulit Kayu Manis
• Masker Kulit Kayu Manis Dengan Air- Untuk memudahkan proses pembuatan masker kulit kayu manis ini,anda bolehlah membeli serbuk kulit kayu manis di pasar raya. Anda juga boleh mengasah kulit kayu manis untuk mendapatkan serbuknya jika anda rajin untuk membuatnya. Ambil sedikit serbuk kayu manis dan bancuhkan dengan sedikit air. Selepas itu, sapukan ke muka dan tunggu hingga kering sebelum dibilas dengan air bersih.
• Masker Kulit Kayu Manis Dan Madu – Campurkan sedikit serbuk kayu manis dan madu dan jika campurannya terlalu likat,anda bolehlah menambah sedikit air. Kemudian,oleskan ke seluruh muka dan cuci dengan air bersih setelah kering.
• Masker Kulit Kayu Manis Dan Bedak Sejuk – Campurkan sedikit serbuk kayu manis dan bedak sejuk dan bancuhkan kedua campuran ini dengan sedikit air. Bagi mengurangkan tahap pedih, lebihkan bedak sejuk berbanding serbuk kulit kayu manis. Lumurkan bancuhan tadi di muka dan tunggu sehingga kering sebelum dibilas.

Senang je kan.. Nak lagi senang, cuma dua tiga calit pagi, dua tiga calit petang dah siap.. ape yg senang sangat tu? ZS Foundation la. mcm2 masalah kulit boleh ucap selamat tinggal 🙂 berminat nk order, senang je, cuma wasap je pada seller yg akk penah PM dlu. skrg tgh offer best sgt2 🙂

Leave a Reply

Close Menu
×

Cart