fbpx

3 Tips Hilangkan Bintik Hitam Yang Akak Boleh Buat Sendiri di Rumah

1. KULIT KAYU MANIS Kulit kayu manis mempunyai banyak khasiatnya,bukan sahaja untuk masakan malahan kayu manis pun boleh dibuat untuk kulit muka. Ini kerana kulit kayu manis mengandungi partikel mikrob yang bantu membuang debu yang tersumbat dalam liang pori agar dapat mengelak daripada bintik hitam yang degil. Cara melakukannya :...

Manfaat Timun Untuk Kecantikan Wajah dan Mata

Ingin mengetahui manfaat mentimun lebih dalam lagi? Nah, dengan membaca altikel ini kita bakal tau apa saja sebenarnya manfaat mentimun bagi perawatan kecantikan wajah dan mata. berikut manfaat timun untuk kecantikan wajah serta cara pembuatannya. Mengurangi Flek Atau Bintik Hitam Bagi Anda yang memiliki bintik hitam di wajah karena penuaan...

Cara Nak Elak Jeragat Makin Teruk Mudah Je Sebenarnya??

? Gunakan pelembap wajah yang mengandungi SPF ataupun sunblock untuk mengelak terkena sinaran ultra ungu yang boleh merosakkan kulit. Pilih krim yang mempunyai kandungan SPF 15 hingga 30 yang sesuai dengan cuaca kita di Asia. ? Bawa payung sekiranya perlu untuk melindungi kulit dari jam 12 tengah hari hingga 4...

Cara Pilih Warna Foundation

LANGKAH 1 : KENALPASTI TENTANG KULIT KITA 1) Ketahui dan Fahami Warna Dasar Kulit (undertone skin) Untuk pengetahuan semua, kurang tepat kalau kita hanya tengok pada permukaan kulit sahaja sebabnya permukaan kulit boleh berubah warna disebabkan faktor persekitaran macam sunburn atau parut jerawat dan sebagainya. Akan tetapi, kalau uolls dapat...

Kesilapan Dalam Menjaga yg Kerap Dilakukan Tanpa Sedar‼

1. Guna produk yang hasilkan banyak sabun & buih. Salah ni! Pencuci muka dengan buih dan sabun Korang mesti rasa produk yang hasilkan banyak sabun dan buih boleh bersihkan kulit wajah dengan lebih mendalam. Tapi korang tau tak, sebenarnya produk penjagaan wajah yang menghasilkan banyak buih dan sabun ni akan...

Kebaikan Aloe Vera Untuk Muka

  1- Mengatasi luka ringan Pengunaan lidah buaya mampu menghilangkan bekas luka ringan yang dianggap menggangu. 2- Membersihkan kulit wajah Cara membersihkan kulit wajah dengan lidah buaya adalah menghancurkan buah avocado yang sudah masak kemudian campurkan bersama dengan gel lidah buaya dan satu sudu teh madu. Sapukan pada wajah selama...